11.24.2010

Jag måste be er att förlåta mig, igen!

Jag vet att jag är kopiöst dålig på att skriva här, men inspirationen har inte funnits, knappt ens tiden. Nu sitter jag dock här, strax innan halv tre en onsdagsmorgon och bara väntar på att få sätta mig i bilen mot destination Skavsta flygplats. Jag ska till Paris vänner, efter två års väntan. "Två års väntan?" säger ni, kanske. Ja, det var för ganska exakt två år sen jag först blev lovad en tur till Frankrike, men jag har nu insett att ska man göra något får man nog ta tag i det själv istället för att lita på andra. Nåväl, 07:25 lyfter planet och vid tio-snåret är jag och min vän i Frankrike. Kommer bli riktigt härligt, en veckas äkta avkoppling!

Annars då? Haha, ja, jag tänker inte förvåna er: jobb och de sedvanliga festerna om helgerna. Och vilka fester! Just nu ångrar jag att jag inte skrivit ner något om dom, men det har varit riktigt bra kvällar. Min alltid trogna vapendragare, hon som skrev inlägget under, har dock dokumenterat med text och bild. Besök henne vettja! Jag vill åter igen tacka alla mina vänner för att ni faktiskt står ut med ett fyllo, jag är tydligen ett drygt sådant vad jag förstått ;) Men det är kärlek vänner, bara kärlek.

Något mer som är kärlek är mitt senaste tillskott; Fröken Fåfäng. Yes, det är så hon ska heta, min alldeles egna båt, en amerikansk daycruiser av märket Sea Ray, med längden 27 fot och kojplats för 5. Jag har en del att göra med henne, men varje timmas slit i uppställningshallen är värd, för jag kommer få så många timmar med vänner, öl och sol i sommar.. Det är f.ö det enda vi verkar längta till nu. Sommar. Inte så konstigt, eftersom att det i skrivande stund snöar, blåser och är runt 5 minus ute..

Nåväl, hur mycket jag än sviker er läsare (oj 3 stycken ehehehe) så lovar jag dyrt och heligt minst ett inlägg i månaden, men jag ska helhjärtat försöka med en gång i veckan. ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett par gånger i veckan kan du väl skriva iallafall. jag gör så att jag skriver nåra per dag så fort de hänt nåt så slipper jag sammanfatta allt med lång text. Men seriöst John du måste skriva mer för du är bra på det och det är alltid kul o läsa din blogg. Så ja minst ett per vecka! Sommar längtar man till ja! Jag ska ner till stan nu genom all snö o lämna tillbaka en film, så jävla kul va. Ha det helt awesome i Paris och lova o va snygg som fan där nere så fransmännen släpper till ordentligt. Men de e ju fransmän så ni borde ju få mkt kuk. Pussss Au revoir ma copain. Eller va fan de heter /hanna janis

Anonym sa...

jag älskar din blogg så klart jag vill att du skriver mer. /pablo